onsdag 2 januari 2013

Året som gick

Det största som hände måste vara min fasta anställning på Martin & Servera, efter knappt ett år som timanställd samt semestervikare. En väldig trygghet inser jag efter att bara varit anställd på timmar/säsong tidigare. Det har varit mycket jobb sista halvåret, många övertidstimmar som jag stannat. Jag har alltid haft svårt att tacka nej till mer pengar. Då är det tur att jag kommit in bland bra folk som gör jobbet lättare att genomföra. Nu börjar jag dock smått känna att jag vill vidare, sån är jag, jag kommer till en punkt då jag inser att det jag gör nu inte är något jag vill göra sen och då börjar jag längta. Jag är inte unik i den känslan. Det gäller bara att hitta sin plats.

En av de bästa händelserna under året är att jag och Jens hittade en lägenhet till slut, efter 6 månader som särbos. Efter 6 månader i en 23kvm liten etta med min syster. Det jag är mest nöjd med är just att vi   inte hastade in i några hyreskontrakt på tvåor bara för att få bo ihop igen så att vi till slut fann en som vi verkligen fastnade för och som jag fortfarande är kär i, och det är ett pågående projekt att bo in, än saknas det tavlor och andra smågrejer men skillnaden från våra förra boenden är att jag verkligen vill investera i den här lägenheten. Det är gott.

Vi firade också 4 år tillsammans, jag och Jens. Och som vi utvecklats tillsammans. Ibland känns det som att de två som blev ihop är så olika de vi är idag. På väldigt positiva sätt. Och jag känner mig trygg och sedd och älskad. Och väldigt kär. Och jag får fortfarande pirr i kroppen och känner att jag smälter när han ser på mig. Och det är alldeles fantastiskt. Och det känns säkert även fast ingenting är säkert.

Och jag hoppas på det här året. Hoppas på att jag äntligen kan gå vidare, från mina egna små demoner och inte låta minnet göra mig nedstämd. Och inse att människor som inte gör tid till mig inte heller behöver få min tid. Jag försöker också alltid leva efter mottot "ångest fyller ingen funktion" och det funkar. Jag tror också på att tänka positivt och alltid komma ihåg att allt löser sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar