onsdag 13 februari 2019

351. En dag blir det bättre

Hängt på spa. Det är något jag älskar, spa. Att bara slappna av, bada i varma pooler, svettas i varm bastu, ta en kall dusch. Mys, mys, mys. Förutom en liten detalj. Att jag inte är vän med min kropp. Det är jag inte vanligtvis i min vardag, använder inte jeans till exempel för att jag känner mig...jag vill inte ens skriva ordet. När jag ser mig i spegeln hatar jag inte min kropp men jag kan tänka "om bara det där försvann". Att då visa mig halvnaken bland folk är ångest. Även om jag saknar min kropp som den såg ut innan jag la på mig så är det inte bara den kroppsformen jag ser och avundas. Utan jag avundas de flesta kroppar, folk bär upp de och ser hälsosamma, bekväma ut, passar i bikini/baddräkt. Med kroppsformer som jag inte ser mig själv ha. För då är jag bara plufsig
Visst är det sjukt. Det vet jag. Men jag kan ändå inte sluta må lite dåligt när jag är på spa samt tänka på att min partner uppskattar att få se sexiga kroppar IRL. Tänker på hur osexigt det är med dåligt självförtroende. Men klarar ändå inte av att kämpa emot de sjuka tankarna. Men en dag blir det bättre, visst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar