onsdag 8 december 2010

Matfail nummer två.

Lovade tönten att göra en pizza åt honom ikväll. Bara för att jag är snäll. Hade två timmar på mig från att jag slutade jobba till att jag skulle gå hem till stjärnan så när jag kommer hem gör jag en deg, låter den jäsa enligt receptet i nästan en timme och´därefter när jag tar bort bakduken inser jag att degen är oduglig. Den är alldeles för kladdig. Så jag tar fram mitt favoritverktyg herr Google och söker på recept som inte behöver jäsa i en timme. Hittar ett där man använder sig av bakpulver och så är jag igång igen, kastar i ingredienserna, dubblerar satsen eftersom det bara står 2dl mjöl (liten pizza?) och står sedan med en deg knappt duglig för EN pizza.

Suck.
Ja ja nu är den i ugnen och strax är den klar. Tur att jag inte ska äta den.
Tur att jag ska hem till stjärnan och dricka glögg istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar