måndag 6 april 2020

380. måndag

Tänkte när jag cyklade hem på hur underbart det var ute, ljust och skönt. Så tänkte jag på jobbet, för jag hade jobbdatorn på styret eftersom vi ska jobba hemma så mycket som möjligt om möjligheten finns hos oss. Med anledning av corona. Det är ett annat kapitel. Men tänkte på jobb. På att jag snart jobbat ett år. På hur jag inte känner mig bra ännu. Jag känner att jag är långsam, att jag tänker att saker går fort men så gör de inte det. Och på att jag önskar att man gjort annorlunda om man vetat det man vet nu. Men jag visste ju inte vad jag vet nu. Tänker på den senaste kollegan som började i januari som jag imponeras av, som tar för sig, som är klok och framåt. Driven. Man kan inte jämföra och man ska det inte heller. Ändå är det lätt att tänka på det, att jag borde vara bättre. 

Släpper den tanken. Var full med energi hela dagen nästan, kanske är det ljuset, kanske är det en aktiv helg, återhämtning på riktigt, umgänge, lugn, aktivitet och strålande sol. Hoppas få lika mycket energi nu till helgen, påskhelgen. Öland, jag längtar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar